dissabte, 14 de juliol del 2012

III RUTA NOCTURNA: EL RABAT

Convocatòria oficial
Data:                    21  de juliol de 2012
Lloc de trobada: Avinguda Ronda Sud ( Daimús)
Hora:                   8 de la vesprada
Localitat:             Rafelcofer
Quilòmetres:        5
Temps estimat:     2 hores aprox.
Dificultat:              Baixa
Desnivell:               164 m.
Informació: margegros@gmail.com

SINOPSI DE LA RUTA

Ens reunirem a les 8 de la vesprada en l’avinguda Ronda Sud de Daimús. Distribuïts amb cotxes, ens dirigirem cap a l’ Alqueria de la Comtessa per Piles. En arribar a la circumval·lació del poble, en direcció Rafelcofer, aparcarem els cotxes abans d’arribar a l’última rotonda, a mà dreta, quasi al final d’una llarga recta. Després d’haver-nos preparat i d’haver repartit l’avituallament per al sopar, prendrem, en la mateixa rotonda, el camí dels Català, a mà esquerra. En 5 minuts arribarem al camí vell de Xàtiva. Torcerem a la dreta. Durant uns 300 metres hem d’anar amb molt de compte en trepitjar aquesta calçada, bastant transitada per cotxes. ( 5 minuts). Ara observarem a mà esquerra el camí que condueix a l’ermita de Sant Miquel. L’agafarem i ens uns pocs minuts ens trobarem amb una forta rampa de 100 que condueix a aquest santuari. Després de contemplar aquest bell paratge, descendirem. Ara trencarem a mà esquerre, en direcció a la pirotècnia. Després de caminar uns 15 minuts agafarem un camí a mà dreta en direcció al cementeri de Rafelcofer, on hi serem en poc més de 10 minuts. Pel costat de les seues parets  s’obri el sender que ens conduirà al Rabat. Perfectament endreçat i bastant espaiós, però amb un poc de grava solta, el viarany s’empina progressivament, sense cap exageració, ja que petits escalons van suavitzant-lo.  Al cap d’uns minuts ens trobarem amb un banquet, estratègicament situat, que farà momentani repòs a aquells que necessiten recuperar una mica les forces mentre contemplem una extraordinària vista de               l’ Alqueria i Rafelcofer. Però aquest no serà l’únic. A la vora mateixa del Dipòsit, en trobarem un altre. A partir d’aquesta construcció el sender és més costerut, i el sòl es troba en pitjors condicions. Faltaran 350 metres per a assolir el nostre objectiu, uns 20 minuts. Però quan les forces ja defalleixen, apareix el tercer banquet, que ara s’agraeix més. Un darrer esforç i, en 10 minuts, som dalt, als peus d’una imponent creu de ferro. Som al Rabat. Ara ens dirigirem, ara ja tot pla, cap al mirador, poca cosa més de 5 minuts, des d’on gaudirem d’una majestuosa vista. Soparem i iniciarem la tornada pel mateix trajecte.

1. Mentre els bufanúvols es reunien per tal d'acordar nous ajustos pseudoredemptors de les seues incapacitats, el consell d'administració de Burrera Comprimida SA es reunia també per a nominar el bloc "Marge gros" amb el distintiu Liebster Blog Awards. Podeu llegir el resultat de les nostres deliberacions (i també les regles de joc de l'invent esmentat) a l'article burribloquer "Més dolços que no amarguen" (http://burreracomprimida.blogspot.com.es/2012/07/mes-dolcos-que-no-amarguen.html).

1. Gràcies companys de Burrera Comprimida per aquesta menció, com ja us hem comentat en el vostre burribloc. Cal haver grat a vosaltres, tanmateix, pels motius pels quals ens l'heu donat. Per a nosaltres, muntanya, cultura, literatura, història, natura... és tota una mateixa cosa, l'aspiració constant que ens fa moure, que ens fa sentir que paga la pena viure en aquest món i en aquest País, sempre a la recerca d'una mica d'esperança.