dimecres, 17 d’agost del 2016

CONVOCATÒRIA OFICIAL I SINOPSI DE LA RUTA DE LA FONT NOVA DE LES FOIES AL BALCÓ LES ESMOLADORES

CONVOCATÒRIA OFICIAL
I
SINOPSI DE LA RUTA

VIII RUTA PEL MARGE GROS

DE LA FONT NOVA DE LES FOIES
AL BALCÓ LES ESMOLADORES

Combinació de trams del PR-CV 51, i el PR-V 183 (ruta 1 de Senderisme de Xeraco)

LOCALITAT:              LES FOIES (LA VALLDIGNA) I XERACO

DATA:                      27 d'agost de 2016

LLOC DE TROBADA: Ronda Sud ( Daimús)

HORA:                     5 de la vesprada

DIFICULTAT:             BAIXA, però...

DESNIVELL:              Suau

QUILÒMETRES:         8600 m.

TEMPS ESTIMAT:       3 h. aprox.

SINOPSI DE LA RUTA
És agost. La vesprada es fa bascosa i llarga com un dia sense pa. I s’està tan bé ran de mar, o en una terrassa gaudint d’un gelat reconfortant. Però a mi qui em mana anar-me’n a aquestes hores a caminar per la serra! Tan bé que s’està en casa! Si em pagaren no ho faria! Però ho faré, agafaré el bastó, la gorra i la motxilleta, i l’emplenaré d’aigua, de menjar i d’algun repel·lent d’insectes. No cal més. De segur que en tornar la portaré plena de noves sensacions, noves vistes, d’il·lusions renovades, de conversa distreta i alguna rialla.

El punt de partença serà l’habitual, la ronda Sud de Daimús, darrere l’escola, a les 5 de la vesprada. I ens retrobarem davant la font Nova de les Foies, o Foes, com solen dir-ne els simaters i simateres.  Començarem la passejada a les 6

Des del punt d’eixida, i durant la major part del recorregut, seguirem els senyals que ens indiquen el PR-CV 51 en direcció Tavernes de la Valldigna. Per una pista forestal i sempre en direcció a la mar anirem endinsant-nos per una zona prou boscosa,barreja de pins, garrofers, carrasques i llentiscle.

Al poc, a la dreta, deixarem el desviament que mena a la font del Gos i al cim del Mondúver. Passarem per davant del corral de Santomà i del creuament que ens indica, a l’esquerra, la senda recorreguda ja fa molt de temps per Marge Gros, del barranc de l’Escudella. La pista farà després un gir brusc a la dreta i novament a l’esquerra. Deixarem caminals a un costat i altre; nosaltres, sempre recte.

Poc a poc, a mà esquerra se’ns obriran vistes de la Valldigna. Entreveurem el castell d’Alfàndech i la senda que pujàrem aquest febrer, la dels Amoladors, aquella on perdérem, això sí, momentàniament senderistes i gos. Veurem la muntanya de les Creus. I entre taques de pins gegantins que s’han salvat d’algun combat amb el foc, arribarem a la zona del repetidor de TV, a la zona boscosa de la Cisterna.

Haurem d’escollir, endinsar-nos en el bosc: terra rogenca, arbres majestuosos, senyoriu de senglars; seguir la pista fins trobar els senyals del PR-V 183 que ens marquen el camí fins al Balcó de les Esmoladores, tot deixant el desviament de la font del Xopet a l’esquerra.

O fer la ruta més curta, desviar-nos a la dreta per un senderol que puja directament al mirador, al Balcó. Siga la que siga, la variant escollida, ens trobarem a uns 396 msnm, en un petit mirador sobre la costa sud del golf de València, tindrem als nostres peus les valletes de Xeraco i Xeresa, veurem la Falconera i el molló de la Creu, el Mondúver, tal volta fent capell, i la Penyalba.

Probablement ara comprendrem per què, tot i ser agost, i fer una vesprada bascosa i llarga; tot i estar tan bé ran de mar, o a casa; tal volta ara comprendrem per què hi hem vingut encara que no ens paguen.

Caldrà desfer camí amb la motxilla plena, o encara no. Tornarem novament a buscar el camí de les Foes. Ara la mar i les estrelles ixents quedaran a l’esquena i els nostres referents seran sempre els poderosos Mondúver i Penyalba, darrere dels quals el sol s’haurà amagat deixant pas a la nit refrescant. No cal dir més.

L'assegurança col·lectiva contractada per l'Associació Cultural Marge Gros dóna cobertura a aquelles persones que han pagat la quota anual de 2015. Si la voleu tenir en aquesta excursió, el cost serà de 5€.