ELS
CONTES DEL MARGE GROS
(DIARI
DEL PARADÍS (VIII)
DÓNA’M LA MÀ
SAG
L’estret
senderol, costerut i abrupte, transcorria entre les ombres del dens carrascar
del barranc de les Ànimes fins arribar a un abric quasi inaccessible. Protegit per una ferma estructura metàl·lica
per evitar qualsevol espoli, desventuradament tan habitual en la zona, es
contemplava un grup format per
tres figures de color rogenc
realitzant algun tipus de ball ritual desconegut.
Joan es va
sentit captivat des del primer dia que les va descobrir en una excursió guiada,
atrapat pel seu intens realisme. Nítidament
s’observaven tres cossos nus: dos, un home i una dona, es trobaven agafats de
les extremitats superiors i l’altra, més aïllada i de sexe femení, tenia el
braç allargat, com si estigués esperant
que algú li donés la mà.
Des
d’aquell dia, sempre que podia feia una escapada, quasi furtiva, per poder
adelitar-se. Assegut, plaentment contemplava aquella escena quotidiana que li
resultava extremadament fascinant. Després, com un possés, començava a
fotografiar-les amb la seua magnífica càmera des de tots els angles possibles i
les emmagatzemava en el seu ordinador.
Així
mateix, la seua obsessió per aquella composició prehistòrica l’havia
esperonat a documentar-se. Els
especialistes coincidien en què es tractava d’una excel·lent mostra d’art llevantí.
Però polemitzaven a l’hora d’interpretar-la. Uns afirmaven que era una pintura
inacabada, altres que el pas del temps havia esborrat una quarta figura, altres
que simbolitzava la cohesió tribal...
Un xafogós
dia de setembre, mentre intentava realitzar a sa casa un muntatge fotogràfic
amb totes les instantànies que havia capturat, se n’adonà que entre unes
imatges i altres s’observava un inequívoc moviment. Es fregà els ulls i ho
tornà a comprovar. Sí, les figures anaven canviant de posició imperceptiblement,
com si ballaren al ritme d’una música desconeguda. Això el trasbalsà i, alhora,
l’espantà. Sense pensar-s’ho dues vegades, agafà el cotxe en direcció a
l’aixopluc. Hi arribà a mitjan vesprada, quan el sol començava a perdre força.
Pujà veloçment pel senderol costerut, però aviat s’aturà una mica per
descansar. El cor li bategava sense control. Fou en eixe moment quan sentí un soroll entre el fullam de l’espessa
vegetació. No era la primera vegada que l’escoltava, però mai li havia donat
importància ja que l’atribuïa a algun desconcertat conill, a un juganer
esquirol o a algun porc senglar esglaiat. Inesperadament va entreveure com una
dona jove completament despullada, bellament nua, amb un cos rogenc que
contrastava amb el verd de l’arbreda, se li
atansava amb el braç allargat, oferint-li la mà.
El sol
s’havia gitat a dormir, i la lluna estava de vacances. Tot era obscuritat,
fosquedat...confusió.
Uns
setmana després, en la primera plana dels diaris més importants de la zona, apareixia una estranya
notícia: en l’abric del barranc de les Ànimes havia aparegut una nova figura
donant-li la mà a la figura que, fis aleshores, es trobava aïllada. Les primeres informacions parlaven d’un enigmàtic home amb el tors nu i amb la
part inferior del cos cobert per una mena de pantalons obscurs ben estranys,
impensables per a l’època. Duia en l’altra extremitat un arc amb fletxes i una
espècie d’artefacte amb una certa ressemblança
a una càmera de fotografiar. Alguns especialistes apuntaven a una broma de mal
gust, a una nova agressió contra el
patrimoni cultural; altres no s’explicaven
aquest misteriós fet, ja que l’anàlisi dels pigments de la nova figura
estaven datats en la mateixa època que les tres figures restants.
Ningú, en
canvi, es va fixar que en la secció de
successos apareixia una breu informació sobre la desaparició des de feia 7 dies
de JPS, inicials que corresponien a les
d’un jove de la capital de la comarca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada