dimecres, 9 de gener del 2013

RESERVA DINAR:          margegros@gmail.com  fins
                                        dimecres 16 de gener.

SINOPSI DE LA RUTA

La proposta d’avui és una de les variants de la PR-CV 355 que transcorre per les Planes, entre els termes de Dénia i de Xàbia, entre el Montgó i el cap de Sant Antoni, entre el verd dels pins i el blau de la mar.

Deixem els cotxes al final de les Rotes, prop del restaurant Mena. Comencem la ruta per un carrer que s’obri a mà dreta. Entre xalets recorrem la part més costeruda i urbanitzada del recorregut, passem de ran de mar als 132 m en 1,2 km.
En arribar a la torre del Gerro la vista ens diu que paga la pena fer l’esforç. A partir d’ara el camí va guanyant altura suaument entre romer, margallons i espígol, entre el Mare Nostrum, i el Montgó. I poc a poc el garrigar dóna pas al bosquet de pi. La senda de terra rogenca es fa pista. Ja som a les Planes. Travessem la carretera CV-7362 que va al cap de Sant Antoni i al seu far, i uns deu minuts més tard arribem al segon lloc d’interés, els molins de Xàbia.

Des de la torre del Gerro fins ací hem fet uns 3,5 km (1h,30’). Aquest és el lloc on esmorzem, tot tenint la badia de Xàbia al davant, l’illa del Portitxol, la cresta del penyal d’Ifac, i la majestuosa serra de Bèrnia

Reprenem la marxa cap a llevant. A uns 200 metres hi ha una bifurcació. Agafem la senda de la dreta, per la costa de Sant Antoni, un  tranquil caminal de vegetació i xalets discrets. A uns 1000 metres (15’) creuem novament la carretera del far i 800 m després, acompanyats d’un bosquet de pins adults, xiprers, margallons i algunes oliveres i garrofers arribem a l’àrea recreativa. Des dels molins fins ací hem fet 2,5 km.

Un poc més avant (300 m) ens desviem de la senda, a l’esquerra, i abandonem el bosquet per acostar-nos a un dels llocs on el verd deixa pas al blau. 300 metres més allà som al molló de Codina, a tocar dels penya-segats. Si el dia és clar, a l’esquerra tenim la torre; darrere hi ha Dénia amb el seu castell i el seu port; Segària, el cim de la Safor, la Cuta, el Mondúver, les Creus de Tavernes, la serra de les Agulles de Corbera, Cullera, i tota la costa que ens permeta el dia. I al davant, Eivissa. A la dreta, el far de Sant Antoni, i darrere el Montgó. Hem arribat al final del recorregut, hem fet vora 8 km.

Cal ara desfer camí per altres viaranys tranquils i silenciosos. Recorrem 2,3 km i arribem novament a la carretera que mena al far, al creuament on hi ha el santuari de la Mare de Déu dels Àngels, antic assentament dels jerònims que després vindrien a Sant Jeroni de Cotalba. Per la mateixa carretera en direcció al massís del Montgó anem consumint camí de tornada. A uns 950 m. tenim el creuament que indica a l’esquerra els molins i a la dreta la torre del Gerro. Reprenem el camí de la dreta i comencem a descendir suaument tenint novament la vista del golf de València. I poc a poc guaitem la torre, el final de les Rotes i les urbanitzacions. Hem passejat uns 14 km.

1. Aquest rectangle de la interfaç em convida a escriure el meu comentari però no es poden escriure les paraules que comenten aquests paratges, emmudits, però amb un grat somriure, continuarem gaudint de les paraules dels paisatges.