dissabte, 17 de novembre del 2012

EL PASSET DE BENIRRMA
(LA VALL DE GALLINERA)

LOCALITAT:                Benirrama.
DATA:                         25 de novembre de 2012.
LLOC DE TROBADA:     Ronda Sud de Daimús.
HORA:                         8 del matí.
DIFICULTAT:                MITJANA.
DESNIVELL:                 300 metres.
QUILÒMETRES:            9
TEMPS ESTIMAT:          4 hores.
RESERVA DINAR:          margegros@gmail.com  fins
                                        dimecres 21 de novembre.

SINOPSI DE LA RUTA

CARTELL CONVOCATÒRIA OFICIAL
La ruta que us proposem està perfectament explicada en el llibre La Vall de Gallinera. Per camins de moriscos i mallorquins, esplèndida obra de Vicent Morera i Juanjo Ortolà, a partir de la qual hem elaborat aquesta sinopsi, i que, a més a més, tindrem l’honor que siguen els nostres guies
Eixirem de Benirrama a les esquenes de les antigues escoles, on agafarem un camí que es troba a mà dreta. Molt aviat, 150 metres, trobarem una senda que planeja entre bancals i comença a ascendir per un petit bosc de carrasques. Després de recórrer uns 200 metres tornarem a un camí ample que seguirem altres 200 metres més, fins trobar una senda a mà dreta. No hi ha pèrdua, ja que simplement hem de seguir les marques que el grup de muntanya Botamarges ha marcat recentment. Ara la senda, preciosa, s’enfila fent ziga-zagues constants, on són omnipresents escalons de pedra margenada que li donen un encant especial i una ressemblança a la ruta dels escalons de la Vall de Laguar. Durant uns 800 metres gaudim d’un trajecte encisador, una mena de bosc encantat, fins que arribem al Passet de Benirrama. Ara estem en un altiplà, nítid i plàcid, i agafem la senda que s’obri a la dreta fins passar pel costat del corral d’en Gosp, topònim de clar origen mallorquí. De seguida arribem a una pista forestal asfaltada, on nosaltres trencarem a la dreta. Ara la pista davalla suament envers el pla de Corralets fins que trobem un senyal que indica Terme de Vall d’Ebo. Trobarem un revolt on s’observa una caseta. Per la vora esquerre caminarem fins ser a la Bassa de Benirrama. De segur que amb les darreres pluges deu estar espectacular. Allí estant, contemplarem la placa dedicada al malaurat Joan Pellicer. Potser decidim esmorzar.
Una vegada contemplat aquest encisador indret, retornarem pel mateix camí forestal, en direcció al Gelibre, Xillibre o Miserà, diferents denominacions que rep aquesta enorme talaia que precedeix les valls de Pego i Gallinera. Seran uns 500 metres de lleugera pujada fins arribar a un desviament a mà esquerra que devalla fins el castell de Gallinera. Ací les vistes són impressionants, tenint als nostres peus el castell, i a la nostra dreta la vessant del Gelibre. En el descens, cal anar en compte amb el camí, malmès per les pluges. I en un tres i no res ens trobarem al costat de la mateixa fortalesa. Ara simplement cal seguir el camí en direcció a Benirrama, a la qual arribarem després de travessar pel despoblat de Benimarsoc.
La ruta ha finit. Cadascú prendrà rumbs diferents: uns cap a casa i altres,en canvi,  ens quedarem a dinar a l’Atzúbia un espectacular putxero de polp.
Bona ruta i bon profit.

1. La ruta perfecta. Vistes impecables, guies magnífics, paisatge brau... i el sublim Gelibre.