dimecres, 10 de juliol del 2019

CONVOCATÒRIA I SINOPSI RUTA NOCTURNA: LA BARCELLA

Als peus del Mondúver: la Barcella i la font de l’Ull         (Xeraco)

Data
Dificultat
Baixa
Observacions
Caldrà estar pendents de la previsió meteorológica, si fera massa calor, ajornaríem la ruta.

HORA D’EIXIDA: 6:30 (RONDA SUD DE DAIMÚS)
                                7:00 (ÀREA RECREATIVA DE LA SENDA  BLANCA DE XERACO)

SINOPSI

Fa calor. És estiu. Però tenim gana de ruta. La d’aquest mes de juliol recorre alguns paratges als peus del Mondúver, en el terme de Xeraco. La ruta és circular. Ix de l’àrea d’esplai de la senda Blanca (al final del camí de la Rodonera o de la font de l’Ull).

Ens enfilarem cap a la mar, com si volguérem tornar al poble. Recorrem uns 2000 metres entre horts i algun garrofer. A la nostra dreta tindrem la Barcella, el turonet per on després desfarem camí. Poc abans d’arribar a l’autopista, a mà dreta, comença l’ascens per un senderol ombrívol, atapeït de pis i vegetació prou espessa, cap a l’alt de la Barcella. Aquesta ascensió d’uns 500 metres és continuada i sembla que no acaba mai. Però acaba. I en l’alt se’ns obriran unes vistes a les quals no els posarem qualificatiu. Ho fareu vosaltres.

A partir d’ara recorrerem uns 1300 metres molt agradables per la cresta de la Barcella. Al davant tindrem sempre l’imponent i seductor Mondúver, darrere del qual anirà ponent-se el sol estiuent. En arribar a l’alt del Racó del Figuerol (195 metres), ens trobarem els senyals que indiquen que si seguim recte pujarem al pla de la Vella, però nosaltres ens desviarem a la dreta i començarem a baixar per un senderol quasi desdibuixat, pedregós i que en algun moment demanarà que posem el culet i ens ajudem de les mans. Poca cosa, uns 300 metres entre bancals abandonats de garrofers, oliveres i pins.

Haurem baixat al pla, al racó de l’Ullalot, envoltats novament de bancals de tarongers verds i jóvens. En connectar amb el camí de la font de l’Ull, ara girarem a l’esquerra i tornarem al punt de partida. Ací, si encara hi ha llum i forces per a seguir, podrem recórrer els 1000 metres que ens queden, per una sendeta exuberant, feréstega i boscosa fins arribar a la font de l’Ull. Bell lloc ombrívol i refrescant. Solament ens quedarà tornar, ara per la pista forestal, a l’àrea recreativa de la senda Blanca.

Pararem taula i recuperarem forces. La nit se’ns haurà tirat al damunt i, confiem, la brisa serà refrescant. Mentrestant, la silueta poderosa del Mondúver ens vigilarà. I ens convidarà a seguir coneixent-la, tal volta, a finals d’agost.

L'assegurança col·lectiva contractada per l'Associació Cultural Marge Gros dóna cobertura a aquelles persones que han pagat la quota anual. Si la voleu tenir en aquesta excursió, els cost serà de 5 €