dilluns, 20 d’agost del 2012

IV RUTA PEL MARGE GROS ( 2012 )

CONVOCATÒRIA OFICIAL
 IV RUTA PEL MARGE GROS:
 LA MARJAL DE GANDIA

LOCALITAT:                Gandia.
DATA:                         25 d’agost de 2012.
LLOC DE TROBADA:     Cooperativa de Gandia.
HORA:                         17,30 de la vesprada.
DIFICULTAT:                BAIXA.
DESNIVELL:                 2 metres.
QUILÒMETRES:            7
TEMPS ESTIMAT:          2,45 hores.
RESERVA SOPAR:         Fins dimecres 22 d’agost                                                                          a  margegros@gmail.com

SINOPSI DE LA RUTA

Per motius aliens a l’organització, l’eixida del darrer dissabte d’agost no tindrà com a element protagonista, ni tampoc secundari, el Marge Gros, no obstant això estem segurs que també serà del vostre gust la ruta que vos plantegem. El punt de reunió serà la cooperativa de Gandia a les 17,30 h.. Des d’allí amb cotxes ens dirigirem al punt d’eixida, el col·legi Les Foies del Grau. Amb molt de compte amb el trànsit ens dirigirem al Camí de la Redona. Durant poc més d’un quilòmetre caminarem per aquest camí de terra on portarem en tot moment a l’esquerra l’element fonamental d’aquesta ruta, l’aigua, en aquest cas la que circula per la sèquia del Molí. En uns 20 minuts arribarem a l’Ullal de l’Estany que deixarem a la nostra esquerre i continuarem fins arribar al creuament del Camí de l’Alqueria de Potes, on torcerem a l’esquerra i, al cap d’uns 50 metres, agafarem el que  travessa per baix de la carretera que du al Grau. En escassos minuts arribarem al Camí de la Sèquia del Rei, un dels principals de la marjal de Gandia, fàcilment deduïble  perquè del seu nom. Durant un cent metres caldrà mantenir-se alineats perquè és important el trànsit d’aquest camí fins arribar al creuament amb el Camí de l’Assagador de Morant. Continuarem rectes i en poc més de cinc minuts arribarem a l’Ullal Fosc. Aturada per contemplar l’ullal, el Castell de Bairén, el tren de rodalies i el meravellós trànsit de la N-332. Seguirem pel Camí de l’Assegador de la Tancada, on continuarem estant acompanyats per una sèquia. En uns cinc minuts arribarem al creuament amb el Camí de la Mota de Trénor (la noblesa que no ens falte) on torcerem a la dreta i, com sempre acompanyats d’una sèquia, en uns 10 minuts arribarem al camí de l’Assagador de Morant, camí asfaltat, amb important tràfec de vehicles, on caldrà anar amb compte i per l’esquerra (sense cap doble intencionalitat). Tornarem al Camí de la Sèquia del Rei. Ara desfarem camí fins arribar a l’Ullal Gran o de l’Estany on gaudirem, encara més, de la fauna i flora típica de les zones humides. Una llàstima que la conservació d’aquest paratge haja notat molt greument les retallades dels “governants”, així i tot, de segur, que en gaudireu. Uns vint minuts per donar la volta completa al paratge i arribar fins l’Alqueria del Duc, casa d’estiueig dels Borja i hui centre de formació turística i escola d’ hostaleria. Seguidament agafem el camí que porta per nom Alqueria del Duc i en poc més de quinze minuts arribarem al barri d’El Molí, a poc més de cent metres del lloc d’eixida. Després, al bar de la gasolinera de Daimús ens espera el que desitgem siga un bon sopar. Bon profit i fins l’altra.